Workshop promo

Dla kogo ?

Jeżeli marzysz o stworzeniu swojej własnej gry komputerowej w silniku używanym przez profesjonalnych deweloperów, jesteś ciekaw jak wygląda proces tworzenia gry "od środka", chcesz zacząć, ale nie wiesz jak, lub zacząłeś, ale nigdy nie doprowadziłeś dzieła do końca - to właśnie dla Ciebie są te warsztaty.

Niezależnie w którym momencie jesteś teraz - po weekendowym kursie Unreal Start obudzisz się w poniedziałek ze świeżą grą w portfolio. I wiedzą, która pozwoli Ci ruszać dalej. Brzmi dobrze?

Warsztaty są przeznaczone dla każdego, kto interesuje się procesem tworzenia gier komputerowych, zarówno dla osób początkujących, jak i mających doświadczenie w pracy z innymi silnikami. Nie jest wymagana wiedza programistyczna ani matematyczna, ale przyda się sporo zapału.

Jeżeli nie jesteś pewien, czy te warsztaty są odpowiednie dla Ciebie, zapoznaj się ze szczegółowym harmonogramem. Jeżeli wciąż masz wątpliwości - napisz do nas!

Co się będzie działo ?

Dużo!

Podczas warsztatów będziemy wspólnie tworzyć grę typu endless runner w Unreal Engine 4. Aby to się udało będziemy po kolei przyswajać wiedzę z zakresu:

  • nawigacji w edytorze
  • programowania rozgrywki przy użyciu Blueprintów
  • tworzenia levelu, trybu gry i kontrolerów
  • kształtowania terenu
  • tworzenia interfejsu użytkownika
  • wykorzystania różnych rodzajów inputów
  • wykorzystania systemu kolizji
  • zarządzania oświetleniem
  • materiałami
  • animacjami
  • podstaw matematyki w 3D
  • podstaw game designu
  • i wielu innych zagadnień dotyczących budowania rozgrywki

Efektem końcowym warsztatów będzie gra Jasper Runner, którą można (a nawet trzeba) pochwalić się w portfolio.

Zaczynamy w sobotę o 10:00 i działamy do 17:00. Będzie kawa i ciasteczka. W sobotę od 18:00 do 20:00 mamy dla Ciebie dodatkowy blok zajęć, jeżeli będziesz miał ochotę. Spędzimy ten czas na warsztatch dotyczących game designu.

W niedzielę zaczynamy o 10:00 i kończymy rozdaniem certyfikatów około godziny 17:00.
Szczegółowy zakres warsztatów do pobrania tutaj.

Kto prowadzi zajęcia?

Agata Leś

Agata Leś

Absolwentka Politechniki Wrocławskiej. Obecnie gameplay programmer w firmie Techland. Swoją karierę programistyczną rozpoczynała w jednej z wrocławskich korporacji, aby następnie rozwinąć własny projekt. Matka gry video - Dr Livingstone, I presume?. Doświadczona programistka C++ i Unreal Engine 4. Posiada praktyczną wiedzę z zakresu designu gry, współpracy artystycznej i planowania produkcji dla gier typu Indie. Obecnie specjalizuje się w programowaniu rozgrywki i organizowaniu szkoleń dla młodych twórców.

Damian Frycz

Damian Frycz

Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego. Aktualnie Lead Game Designer gry Dr Livingstone, I presume? oraz specjalista QA i producent we wrocławskiej firmie Xi4G, gdzie wraz z zespołem rozwija grę mobilną House Secrets: The Beginning, współtworzy rozgrywkę gry planszowej osadzonej w tym samym uniwersum oraz pracuje nad nową odsłoną kultowej gry z 1997 roku – Clash II. Prywatnie zapalony fan twórczości Edmunda McMillena i orędownik VR-a.

Kamil Mówiński

Kamil Mówiński

Absolwent Politechniki Wrocławskiej. W ciągu swojej prawie już dziesięcioletniej kariery pracował przy wielu projektach i różnych technologiach, od tworzenia stron internetowych po wydawanie oprogramowania dla laboratoriów naukowych. Jednak zaczynał od budowania silników do gier webowych i po latach wrócił do swojej pierwszej miłości - tworzenia gier wideo. Rozpoczął od współpracy z jednym z największych twórców gier w Polsce - firmą Techland. Dziś, pod własną banderą Vulpesoft zarządza kilkunastoosobowym zespołem, który pod jego czujnym okiem przygotowuje grę o zaginionym w Afryce dziewiętnastowiecznym podróżniku - Dr Livingstone, I Presume?. Specjalista silnika Unreal Engine i aktywny uczestnik grup wsparcia dla projektów tworzonych w tym silniku. Mentor dla młodych programistów.

Opinie o  poprzednich edycjach 

"Podobało mi się to, że prowadzący pokazali więcej materiałów niż mieli w programie szkolenia."

"Bardzo sympatyczni prowadzący, którzy pilnowali żeby nikt nie zostawał w tyle."

"Za krótkie warsztaty - zwiększyłabym liczbę godzin co najmniej dwukrotnie."

"Jestem zachwycona pomysłem prowadzenia warsztatów w dwie osoby, zamiast standardowo w pojedynkę."

"To, że warsztaty prowadzone były w duecie, przez co grupa szła w miarę równo i wszystkie blokady/problemy były rozwiązywane niemal natychmiast, ale bez zaburzania ciągłości warsztatów dla innych osób w grupie."

"Profesjonalne podejście, przygotowanie merytoryczne oraz fachowo opracowane materiały dydaktyczne miały istotny wpływ na zadowolenie wszystkich uczestników, którzy bardzo wysoko ocenili kompetencje, sposób prowadzenia zajęć oraz ich wartość merytoryczną."

 Kiedy i gdzie ?

Termin:

28.03 - 29.03.2020

Adres:

Wagonowa 2C/2 Wrocław

Dojazd:

Autobus MPK przystanek Dolnośląska Szkoła Wyższa

Parking dla uczestników:

Na terenie obiektu